217889
Brak okładki
Książka
W koszyku
SKRÓCONY SPIS TREŚCI Rozdział 1. Deficyt uwagi i hiperaktywność Rozdział 2. Nasze ciało - centrum i punkt przecięcia wielu płaszczyzn Rozdział 3. Każdemu według potrzeb, czyli wyjątkowość ćwiczeń rozciągających (KiD) Rozdział 4. Ćwiczenia Rozdział 5. Rady i wskazówki. Treningi i metody terapii
W terapii nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji wiele można zrobić samemu, i to zarówno u dzieci, jak i dorosłych, którzy cierpią na ADD lub ADHD. W przywróceniu właściwej równowagi pracy centralnego układu nerwowego pomaga tzw. stymulacja sensomotoryczna, czyli zestaw ćwiczeń, których wykonywanie wysyła odpowiednie bodźce do mózgu. Niejedno dziecko, a i wielu dorosłych, ma za sobą niekończące się pielgrzymki do najróżniejszych lekarzy i terapeutów. Zależnie od wybranego specjalisty są oni poddawani leczeniu farmakologicznemu albo wysyłani na specjalną psychoterapię. Jednak często pojawia się pytanie o to, co można zdziałać na własną rękę. W poradniku tym dokładnie opisane zostały objawy i charakterystyczne cechy ADHD i ADD. Nie można jednak tylko poprzestać na suchym ustaleniu, czy dana osoba ma czy nie ma ADD lub ADHD. Dlatego autorzy skupili się przede wszystkim na tym, w jaki sposób chorzy mogą pomóc sobie sami. - Co to jest ADD i ADHD? - Objawy i kryteria diagnozy u dzieci i dorosłych. - Miorefleksoterapia - kilkunastominutowe ćwiczenia gimnastyczne, przywracające równowagę centralnego układu nerwowego. Nowa metoda leczenia ADHD i ADD to specjalnie opracowane ćwiczenia, poprzez które można oddziaływać na receptory mięśni i ścięgien, a tym samym wpływać na centralny układ nerwowy i mózg dziecka. Pobudzenie receptorów poprzez właściwy ucisk na ciało mobilizuje mózg do tworzenia właściwych połączeń neuronalnych regulujących zaburzone zachowania. Zawarte tu proste ćwiczenia fizyczne, które może wykonywać z dzieckiem rodzic bądź nauczyciel, są nie tylko metodą wspierającą terapię dziecka cierpiącego na ADHD iADD. Z powodzeniem można wykorzystywać je w pracy z dziećmi zdrowymi, wspierając tym samym ich prawidłowy rozwój. Systematycznie wykonywane ćwiczenia wplecione w zajęcia bądź prace domowe poprawią koncentrację, ułatwią uczenie się i radzenie sobie ze stresem. Jako działanie profilaktyczne, wcześnie stosowane, mogą zapobiec pojawieniu się typowych trudności szkolnych
Status dostępności:
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 164-168.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Opisano objawy i przyczyny ADHD. Opierając się na poglądzie, że hiperaktywność i impulsywność mają podłoże somatyczne autorzy omawiają ciało jako punkt odniesienia i centrum koncentaracji, przedstawiają ćwiczenia poprawiające koncentrację (zasady ogólne, uciskanie punktów na twarzy i głowie, ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia oddechu, ćwiczenia oczu), założenia różnych terapii i zasady żywienia (krótko).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej