217889
Book
In basket
(Psychologia i Wiara (Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów "W drodze"))
Dialog przejawia się w postawie: „nie wiem, nie osądzam, słucham i mówię”. Dialog między rodzicami a ich nastoletnimi dziećmi często komplikuje się w okresie dojrzewania. Każda rozmowa może przerodzić się w nieustające negocjacje lub jawną konfrontację. Rodzice, starając się chronić nastolatki - zwłaszcza w sytuacjach, w których dostrzegają potencjalne zagrożenie - udzielają im wielu cennych rad, podczas gdy one szukają tylko uwolnienia się spod wpływu rodziców. Philippe Gutton uczy nas trudnej sztuki mówienia i słuchania, takiej,która nie jest zaborcza, ale opiera się na poszanowaniu odrębności drugiej osoby i na zaufaniu. To wymaga wielkiej wzajemnej miłości.
„Rodzice i dzieci chcą prowadzić dialog, ale nie zawsze wiedzą, co przez to rozumieją. Czy jest to po prostu wznowienie wymiany komunikatów? Czy może komunikowanie się w sposób inny niż podczas codziennych rozmów? Czy oznacza to zrezygnowanie z pozornie koniecznego pośpiechu, awantur lub nieustannie dawanych - i nieustannie ignorowanych - rad? Na kartach tej książki będziemy się zastanawiać nad przeszkodami napotykanymi pomimo tak pozytywnego nastawienia - bo przecież każdy chce dialogu - by następnie poszukać odpowiedzi na pytanie, co to znaczy naprawdę słuchać i «naprawdę mówić»” [fragment przedmowy autora].
Availability:
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
General note
Tytuł oryginału: Comment renouer le dialogue avec vos ados, 2005.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again